آزمون‌هاي حركتي به برنامه سنجش سلامت نوآموزان اضافه شد

تازه ترين اخبار فناوري و موبايل ايران و جهان را در اين خبرنامه دنبال كنيد.

آزمون‌هاي حركتي به برنامه سنجش سلامت نوآموزان اضافه شد

معاون تربيت بدني و بهداشت وزارت آموزش و پرورش از اضافه شدن تست حركات به برنامه سنجش سلامت جسمي و آمادگي تحصيلي دانش آموزان جديد با ورود به دبستان خبر داد و گفت: پيش بيني ما اندازه گيري 500 نفر در هر از اين سال ” به گزارش مجله زنده خبري ، مهرداد حميدي در …

آزمون‌هاي حركتي به برنامه سنجش سلامت نوآموزان اضافه شد https://livemag.ir/2021/06/آزمون‌هاي-حركتي-به-برنامه-سنجش-سلامت/ https://livemag.ir/2021/06/آزمون‌هاي-حركتي-به-برنامه-سنجش-سلامت/#respond مجله زنده خبري Sun, 20 Jun 2021 08:32:17 0000 اجتماعي https://livemag.ir/2021/06/آزمون‌هاي-حركتي-به-برنامه-سنجش-سلامت/ معاون تربيت بدني و بهداشت وزارت آموزش و پرورش از اضافه شدن تست حركات به برنامه سنجش سلامت جسمي و آمادگي تحصيلي دانش آموزان جديد با ورود به دبستان خبر داد و گفت: پيش بيني ما اندازه گيري 500 نفر در هر از اين سال ” به گزارش مجله زنده خبري ، مهرداد حميدي در …

معاون تربيت بدني و بهداشت وزارت آموزش و پرورش از اضافه شدن تست حركات به برنامه سنجش سلامت جسمي و آمادگي تحصيلي دانش آموزان جديد با ورود به دبستان خبر داد و گفت: پيش بيني ما اندازه گيري 500 نفر در هر از اين سال ”

به گزارش مجله زنده خبري ، مهرداد حميدي در مراسم افتتاحيه برنامه سنجش سلامت جسمي و آمادگي تحصيلي دانش آموزان تازه وارد هنگام ورود به دبستان ، با اشاره به افزودن تست هاي حركتي به برنامه سنجش سلامت جسمي و آمادگي تحصيلي در طول سال تحصيلي جاري ، گفت: انجام شده و ادامه دارد.

وي افزود: طرح سنجش سلامت جسمي و آمادگي تحصيلي دانش آموزان تازه وارد به دبستان در سراسر منطقه بي نظير است و داده هاي بسيار دقيقي را ارائه مي دهد.

معاون تربيت بدني و بهداشت وزارت آموزش و پرورش با بيان اينكه همكاري هاي بين بخشي و بين سازماني خوبي در اين طرح شكل گرفته است ، گفت: ارزيابي سلامت زير نظر وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت و نمونه خوبي از همكاري بين بخشي است.

حميدي با اشاره به اهميت افزودن تست هاي حركتي به برنامه ارزيابي سلامت ، گفت: به دو دليل مي خواستيم اين اتفاق بيفتد. ابتدا وزن بدن دانش آموز اندازه گيري مي شود و اطلاعات خوبي مي دهد. ما سازمان ملي آموزش كودكان را ايجاد كرديم و بايد بدانيم توانايي هاي حركتي كودكان چيست و در سه يا شش سالگي چه كمبودهايي دارند و چه آموزش هايي بايد آموزش داده شود.

وي ادامه داد ، “همچنين به ما كمك مي كند تا بدانيم در مدرسه ابتدايي به دنبال چه چيزي بگرديم و چه چيزي را بايد در برنامه درسي بگنجانيم.” سواد از طريق تلقين ، اقناع و تكرار حاصل مي شود و پس از ترك تحصيل مي تواند جبران شود ، اما سواد حركتي فقط با حركت و تمرين حاصل مي شود و اگر انجام نشود ، ماهيت جبراني آن كاهش مي يابد. علائم اين آزمايشات به ما نشان مي دهد كه چگونه مي توان نواقص دوران طلايي اوليه را جبران كرد و در سازمان ملي آموزش كودكان بيشتر بر روي چه مواردي تمركز كرد.

معاون تربيت بدني و بهداشت وزارت آموزش و پرورش تأكيد كرد كه اگر اين اتفاق نيفتد ، فرد در فعاليت هاي روزمره خود با مشكل روبرو مي شود و خودپنداره وي نقض مي شود.

به گفته حميدي ، پيش بيني مي شود امسال 500 نفر در هر استان اندازه گيري شود ، در حالي كه امسال بررسي اوليه است و در صورت لزوم در سالهاي آينده گسترش خواهد يافت.

انتهاي پيام

https://livemag.ir/2021/06/آزمون‌هاي-حركتي-به-برنامه-سنجش-سلامت/feed/ 0

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.